BEEKBERGEN- Het was nog wel even spannend, maar 4evergreen2021 in Beekbergen gaat wel door, in tegenstelling tot vele andere evenementen. Tot opluchting van de organisatie is de vergunning binnen. Tien dagen lang, van 3 tot en met 12 september, is het genieten van ‘kunst en cultuur op de enk’.

De initiatiefnemers van het evenement, Martha Waijop en Jeannette Groenink, hopen dat veel mensen de weg naar Spelderholt 3 in Beekbergen weten te vinden. ,,Overdag geldt de gezondheidscheck en de anderhalvemeterregel. Dat is geen probleem op het terrein van 1,4 hectare. Voor de optredens ’s avonds in de tent geldt dat toegang alleen mogelijk is met een coronatoegangsbewijs in combinatie met een legitimatiebewijs en een entreeticket.’’

In de tuin en op de weide is een tentoonstelling te zien van beelden van brons, steen, keramiek en cortenstaal van zo’n twintig professionele kunstenaars. Bezoekers kunnen er tussen 11.00 en 17.00 uur een kijkje nemen. De entree is 5 euro. Iedere avond zijn er optredens in de tent. Op het programma staat onder meer Threesome Jazz, Vertelgenootschap Apeldoorn met ‘Bomans’ verhalen’ en Marjolein Meijers en band.

De laatste keer dat een 4evergreen in Beekbergen werd gehouden, was in 2014. Toen hadden enkele tuineigenaren er na zeven achtereenvolgende jaren genoeg van om dit evenement rond open tuinen, kunst en muziek nogmaals te organiseren. Omdat kunst en cultuur zwaar getroffen zijn door de coronapandemie besloten de initiatiefnemers dit jaar weer een 4evergreen te houden om het leven te vieren.

vandaag 108

gisteren 98

deze week 475